We gaan weer verder ,op pad naar Lac de Selves ,Het landschap onderweg is mooi .

Maar eerst komen we door het mooie stadje Estaing,we parkeren de camper en gaan een stukje lopen door het mooie stadje aan de LOt

Het kasteel word sinds 2005  beheerd door de voormalige president  Valerie Giscard d `Estaing  Het is altijd in handen geweest door de graven    d` Estaing en behoort tot de

les-plus-beaux-villages-de-france

Het word zeer warm en het is net 11 uur we gaan weer rijden,het is veel geslinger op en neer de heuvels af en over, en 45 minuten later  zijn we op de camping,we zoeken een mooie plaats aan het water uit

Wat staan we mooi !!!!! Schitterend uitzicht,heerlijk rustig ,vanuit de camper lopen we zo het meer in ,de temperatuur van het water is heerlijk..

Er is geen broodservice maar omdat we overal ver vanaf zitten zorgt de eigenaar toch dat we brood krijgen..Camping staat niet bij de ACSI vermeld ,maar de prijs is 14 € p/n met elektra  .We staan zo mooi blijven ook 6 nachten ,tot de ijskast echt leeg is.

Grote karpers worden er gevangen ,er word veel gevist op het meer,jonge konijntjes komen elke avond en morgen tevoorschijn

Mooie zonsondergangen en de maan staat scherp aan de hemel ,schone lucht er is niks vervuilends in de hele streek

veel soorten vlinders  ,lekkere zoete bosaardbeitjes,de streek is puur natuur

alleen boerderijen met vee

En dan gebeurt het ,al  veel meegemaakt caravans met een auto komen op de campings ,campers,auto`s met tentjes ,maar met een watervliegtuig???? En dan aanleggen en met een waterfiets naar de kant komen....nee dit is nieuw !!

We leven hier zo als ze zeggen ; als God in Frankrijk

We hebben het hier heerlijk gehad en komen beslist eens terug ,langzaam gaan we ook naar het hoogseizoen toe en ook op de camping word het wat drukker ,20km verder is de winkel en daar doe je ongeveer 45 minuten over en we gaan gelijk een stukje verder kijken

Boodschappen doen we in Entraygues sur Truyere

zo schattig moeder met jong op een bankje

zo indrukwekkend oud alles ,ik houd ervan

het word een warme dag  en onder het rijden komen we toch weer een leuk dorp tegen , even stoppen en rondwandelen.

chateau de Montsalvy

We gaan vlug verder, eten wat onderweg het word zeer warm,en willen lekker stilstaan met schaduw en een zwembad.

Naar een acsi camping in Vic sur Cere camping la Pommeraie

Wat mooi hier en toen gingen we een heuvel op waar geen eind aan leek te komen ,boven op de heuvel einde weg lag de camping...En zag je het dorp beneden liggen,er was een looppad om naar het dorp te gaan maar zo stijl en temperaturen boven de 30 graden  dat gaan we niet doen ,plekje in de schaduw ,zwembad en  de dag erop weer weg ,bij het zwembad hangen deed je ook niet of je moet van jazz muziek houden en die ook over een gedeelte van de camping te horen was

We zijn vroeg wakker  en gaan op tijd weg ,er is beneden bij het stadje een grote parkeerplaats en we gaan even rondwandelen, en er is nog markt ook

Ook dit is weer een leuk stadje met mooie oude gebouwen in een schitterende omgeving ,..Je moet er wel weer een stukje voor klimmen

Vic sur Cere...bezoekje waard

Genoeg gewandeld in de warmte ,we rijden noordwaarts want aan alles komt een eind en we gaan toch richting huis ,natuurlijk via een mooie route want haast hebben we niet, het is wintersportgebied  en gaan niet de tunnel in maar kiezen ervoor om over de berg te gaan

Vlak voor  Lempdes sur Allignon  zien we een bordje links af Beau village Blesle....we wilden er al een keer heen ,laten we het maar gelijk doen en zogezegd zo gedaan, Er is een camperplaats,sta je gratis aan de rivier, en we konden de camper fijn in de schaduw neerzetten. Floor heeft geen zin meer in wandelen met warmte door oude dorpen .Dakluiken open en schaduw dan blijft het voor haar ook koel

Het dorp is bekend om zijn mooie Benedictijner abdij ,en donjon uit de  11e eeuw

en verder is het leuk lopen door de eeuwenoude steegjes .

kom je ook nog even tegen ; een mooi veldboeket

Na de lunch op de camperplaatst gaan we toch verder via Lempdes sur Alignon de snelweg op tot onder Clermond Ferrand en rijden richting

Blot `l Eglise en komen we bij camping Le Coccinelle beheert door een Nederlands echtpaar ooit te zien bij het tv progamma : Ik Vertrek

Mooie grote plaatsen ,wij kiezen er èèn met schaduwboom en uitzicht op het zwembad

We nemen ook nog een dagje rust hier..omgeving nabijheid van de camping is mooi , Glooiend , niets is er vlakalles is klimmen en afdalen.

In het dorp is een bakker een oliemolen waar op traditionele wijze word  gewerkt  en een kerk en verder niet veel te beleven...wel rust.

Kerk aan de buitenkant is niet zo bijzonder ,maar van binnen toch wel mooi ,zeker de begrafeniskoetskoets  die in de kerk staat is een juweeltje

`s avonds kunnen we nog genieten van een mooie zonsondergang

Na 2 nachten gaan we verder naar het noorden , in ene keer kwamen we velden met bloeiende zonnebloemen tegen ,dachten  echt dat we  ze niet meer zouden zien ,,eindelijk konden we ergens stoppen bij een veld

Koffiepauze en boodschappen doen bij saint Pourçain sur Sioule op de camperplaats

het was er goed bezet

We rijden naar Lac de Settons en nemen de camping municipal...Jammer genoeg mag je op de onderste rijen niet staan gereserveerd voor een camperclub ,Het valt helemaal  tegen  hier, uitzicht mooi, maar een plekje om te gaan zwemmen is heel klein...beetje vergane glorie ,meer is niet zo groot en dan vraag ik me af wat je met 2 rondvaartboten moet

We hebben de plannen omgegooid het is al lang erg warm weer ,maar het weekend word het 35 graden en daar hebben we niet zo veel zin meer in Niet om nog naar een markt of dorp te gaan , en besluiten richting huis te rijden

We nemen nog 1 overnachting aan de Maas in Charny sur Meuse een municipalcamping  .want we wilden lekker onder een boom ,dat mocht niet meer .

Er waren nieuwe regels en we mochten met de camper alleen op de open vlakte gaan staan..Normaal de mooiste plaatst en als  het koeler weer is prima ,maar nu hebben we zoiets van laatste keer hier.

Ik betaal wat iedereen betaalt wil ik ook kunnen staan waar ik wil

In ieder geval waren we blij dat er wat bewolking kwam ,en Floor kon nog lekker even zwemmen in de Maas ,nog een vriend ook die had het naar haar zin

De volgende morgen richting Luxemburg en naar huis ,ook weer alles binnendoor

Mooi vakantie geweest, jammer dat we lang hebben moeten wachten tot het beter weer werd in de Auvergne .Maar toch nog even van kunnen genieten

Het meest bij het Lac de Selves

En 30 juni zijn we thuis gekomen vlak voor het hoogseizen echt van start gaat.