We vertrekken om 9 uur van Vaubarlet , we komen langs  Pouilly les Fleurs en bezoeken de oude abdij

Daarna geluncht en we gaan weer verder ,we komen nog een leuk stadje tegen en wandelen er even door heen het is bewolkt en niet meer zo warm

Daarna rijden we door naar La Clayette

Een acsi camping het was eerst een municipal, leuk campingkje

Er is ook een camperplek ,het stadje heeft een mooi chateau helaas niet te bezichtigen

We staan mooi met uitzicht op het water en het kasteel

Achter de camper vonden we een grote rij met wilde aardbeitjes ,ze waren rijp ,lekker geplukt  een stukje verder een kluwen van deze insecten

vuurwantsen

mooi wandelpad langs het water en naar het dorp en nog een stuk de natuur  in

31-5

De zon schijnt na een nordic walk en koffie te hebben gedronken ,gaan we naar de Intermache ,die ligt vlak bij de camping ,

Na  18 km te hebben gereden zien we een leuke municipal met groot zwembad ,dat `s middags open zou gaan...

Camping Le Palnet Matour in Matour

Camping is mooi hele vriendelijk beheerders en mooi schoon sanitair

Maar jammer genoeg heeft het zwembad panne en we konden er niet in

Tegen de avond  kregen we nog onweer en een flinke regen en hagelbui..echt heftig

Na afloop ervan kwam de beheerder langs of er geen problemen waren opgetreden..waar kom je dat nog tegen

De dag erop zwembad nog steeds panne en het gaat heel warm worden ,dan gaan we verder,we komen langs Cluny...het was nog vroeg en we gaan eens een rondje lopen door dit plaatsje stond al een tijdje op het verlanglijstje

En de grote Abdij wilden we wel eens bekijken, maar dat was een tegenvaller

9€ entree, en je kunt alleen muren zien hoge muren ,waar eerst de monniken leefden wonen nu de studenten ,dus daar kon ook niks bezichtigd worden, we hebben er door heen gewandeld maar het was het geld niet waard

We hebben het gezien en een tweede keer hoeft niet meer voor ons,het word warm  we gaan naar de camping ;Moulin de Colonge,we komen er regelmatig ,veel water voor Floor, lekker zwembad en er kan gevist worden

Kleine rustige campings ook heerlijk relaxen aan de grote vijver waar je ook lekker kan zwemmen

Veel water dat houd in heel veel libelles en waterjuffers

ook mooie bloempjes je ziet hier zoveel ,ligt aan de voie vert een fijn fietspad ,ook lekker om te wandelen

de bron je kunt er zo naar toe lopen en als beek vult het de vijvers waar Floor kan zwemmen en wij ook

We hebben er 2 nachten gestaan ,voor vertrek nog even in het meer gezwommen  het voelt zo lekker vrij als je zo buiten in natuurwater zwemt.

We komen langs wat mooie kastelen het weer gaat betrekken  en krijgen ook wat regen

chateau Corton                Chateau neuf

We gaan overnachten bij een France passion boer een wijnproeverij en tevens winkel , het regent en het is er rustig, als het druk is... zijn het hele kleine plekjes.

maar we staan goed , 2 campers, lekker geslapen

in Flavigny sur Ouzerain

De volgende morgen schijnt de zon weer ,en we gaan de heuvel op om het oude dorp te bezoeken,het is een Middeleeuwse stadje ,maar nog niet toeristisch aangekleed ,we zijn op tijd toen we terug waren bij de camper, kwamen de eerste bussen  ,en stond de parkeerplaats vol .Op de parkeerplaats bij het dorp mag je ook staan met de camper.Het is gratis

We gaan weer verder ,na een uurtje rijden zien we een soort braderie en veemarkt ,koeien werden gekeurd en kleinvee, er werd lekker gekookt en er was van alles te koop zelfs tractoren..

Er werd lekker friet gebakken en een portie friet voor 1 €  met Mayonaise  daar hadden we wel zin in

nog wat moois wat we onderweg tegenkwamen

Dit was gewoon een leuke verrassing onderweg ,we gaan verder want we willen naar de municipal camping in Vouecourt aan de Marne. Er staan kennissen en dat is gezellig, leuk weerzien na ongeveer 4 jaar,

Mooi fietspad  tussen de Marne en het kanaal,en je kunt er ook heerlijk wandelen

Doordat het nog een dag mooi weer zou blijven namen we nog een overnachting erbij

De wasmachine is gratis ,we waren op weg naar huis dus er was was zat zon erbij ,zo droog

We hebben er gezellig gestaan en `s morgens is het aan het regenen en gaan we richting huis, we gaan boodschappen doen in Verdun en zagen op de hoek een wokrestaurant ,het is ook nog etenstijd 12.uur...we gaan lekker wokken

we hebben heerlijk gegeten erg gevarieerd ,goed verzorgd ...voor mij was het weer gambatijd, lekker dessert, buikje vol we gaan weer verder

We tanken in Luxemburg en dat is altijd met een glimlach..0.96.2 €

En gaan naar de camperplek van camping de Fuussekoul ,we waren er om 4 uur ,in maart konden we nog buiten in de zon zitten nu 6 juni is het koud en kil ,gelukkig wel droog

De volgende morgen gaan we naar huis, we tanken nog een keer aan de grens  ,prijs was gezakt naar 0.94.8€..leuk prijsje

Mooie reis weer geweest en veel gezien,