het is 24-3 2018 en we gaan vertrekken om 9 uur

Het is redelijk weer zelfs in de Ardennen ,ook nog  een bleek zonnetje ,vinden we niet erg

Rijd wel zo gezellig

Tanken in Luxemburg ,het loont echt wel

We rijden door tot Rioz  camping is dicht maar er is een mooie parkeerplaats daar zouden we mooi kunnen staan aan het vismeer.

Maar een tegenvaller er staat een circus...dan alleen maar wat eten en dan rijden we nog een stukje door,ik heb lekkere soep die ik opwarm

We gaan naar Arbois en rijden naar de camperplaats bij het carton-museum in Mesnay,waar je gratis mag staan..Het is redelijk vol..

Met mooi weer zou ik hier niet gaan staan, het is een mixparking, ook de personenauto`s mogen er parkeren ...En ons motto is ; met mooi weer moet de stoel  buiten kunnen staan anders gaan we verder.

Maar we hebben rustig geslapen je kunt er lekker wandelen er is een pad langs de rivier...en toch ook al lente met de bloemen.

In Arbois is een Fruiterie met heerlijke kazen ...Fruit kun je er niet kopen...Het is een kaasmakerij , avond er voor was het net gesloten en dan heb ik het over 3 minuten ....Volgende ochtend  zondag is het om 8 uur open.

De zomertijd is ingegaan,we zijn op tijd wakker het is zwaar bewolkt en gaan lekker kaas kopen.

Morbier en Arboise...de Comtè is ook ontzettend lekker..Maar 2 van deze punten vonden we voor nu voldoende

We gaan weer verder ,tanken bij Bourg en Bresse èèn van de goedkoopste die we tegenkwamen en het scheelde wel 0.33€ met Luxemburg  ...Duur geworden ...

We gaan lunchen bij het vogelpark ,mooie parkeerplaats je kunt er ook slapen lekker rustig en altijd wat te zien ,de ooievaars zijn er in het wild ,nu er nog geen bladeren in de heg zitten kan je nog mooi de Pelikanen zien

Onderweg ook genieten van alles, en veel bloesem in de bomen ,lente is echt begonnen

We rijden wel alles binnendoor ,maar willen toch om Lyon heen richting het mooie weer, we moeten verder naar het zuiden , onderweg hebben we regen en ook onder Lyon nog .

We rijden door tot "ons plekje"  Monbrison sur Lez ..Aan het voetbalveldje heel rustig mooi uitzicht .Gratis en we stonden alleen...We staan hier vaker en graag.

Water was nog afgesloten

Maar we hebben nog even buiten kunnen zitten met een bleek zonnetje

lekker genieten van een wijntje en de kaas die we `s morgens gekocht hadden

De volgende morgen even de benen gestrekt ,lekker gewandelt en na de koffie boodschappen gedaan in Valreas en wijn gekocht bij het Cave in deze stad.

We gaan een nachtje naar de camping in Grillon..Altijd prettig staan we hier

We waren ook al om 11.15 uur op de camping.

Goed verwarmd afgesloten sanitair gebouw ,heb je wel nodig nog zo vroeg in het seizoen.

Onder het rijden zag ik al een veldje met wilde orchideën daar ben ik natuurlijk nog even naar toe gewandelt.

We hebben veel zon wel een harde wind ,maar we konden `s avonds buiten eten in het zonnetje ...dat vinden we leuk

We zijn hier vaak geweest ,foto`s van het stadje staan in de andere reisverslagen..Het is een leuk klein dorpje ,met een historisch panden die je na een klim kunt bewonderen en je heb dan een schitterend uitzicht

maart en dan al de kolibri-vlinder al op de bloemetjes van de Rozemarijn

klik op foto`s voor de vergroting

27-3 De volgende morgen gaan we op tijd weg het is dinsdag en markt in

Vaison la Romaine

Mooie grote markt in het mooie oude stadje...Ook hier komen we vaker en foto`s van  het oude gedeelte kun je bewonderen in het reisverslag van verleden jaar

We hebben zo`n lekker taartje gegeten noten met fruit zie hierboven ..en dat vulde enorm maar zo lekker...je ziet dat er 2 weg zijn....In de winkel lekkere proeverijtjes..We hadden nog even geen lunch nodig en gingen weer rijden we zagen een chateau met parkeerplaats ,laten we daar maar heen gaan .Kunnen we even kijken en eten.

Maar de parkeerplaats was afgesloten langs de oprit kon je wel staan,maar het was heel lastig om  om te keren....Na 1 april zal het wel geopend zijn ...dus wees  gewaarschuwd zeker met een grote camper

Kasteel was ook nog gesloten ,groot indrukwekkend gebouw.

Het was een dag van zon en soms wat druppeltjes ,we rijden door de Camarque,de zwarte stieren zien we en de mooie witte paarden

We gaan naar de wijnboer in Boucanet van France Passion..

Le Petit Charmant ,er komt wat later nog een camper ,we hebben hier al eerder gestaan , je staat er lekker rustig wel vroeg wakker toen om 7 uur de machines gestart werden.

Maar geen straf de zon schijnt en we gaan op tijd rijden de flamenco`s staan eten te zoeken in de meren..jammer genoeg geen stopplekjes wat foto`s genomen vanuit een rijdende camper.

28-3 We gaan boodschappen doen bij de Lidl in Agde en daarna naar de camping in Grau d `Agde camping la Pepeniere is open de enigste...en dat is te merken er staan al redelijk veel plaatsen gevuld..en wat niet in het ACSI boekje staat is dat je extra korting krijgt  7 = 6

De paasdagen komen er aan ,en we blijven lekker staan we hebben zon en wind elke dag is anders dan weer grijs ...maar de eerste dag is lekker zonnig en we eten lekker buiten..De parasol gebruiken we als windscherm

Donderdag is het marktdag en op de fiets ben je zo in Agde

Mooie markt met veel eten wat in grote pannen staan te pruttelen

De tielles worden vers gebakken en die zijn zo lekker ..we nemen er eerst èèn op de hand en nog 2 mee voor thuis

`s middags is het fris ,en de volgende morgen is het grijs ,maar dat verdwijnt vlug de zon komt er aan te pas en het word warm ...na een wandeling  naar zee, kan er omgekleed worden korte broek kan aan

het is genieten tot rond 4 uur een donkere wolk overkomt en daarna regen

Tegen de avond een regenbui dat laat deze luchten zien na afloop

paaskleuren

het is 1 april en eerste paasdag ...het kleedje wat ik in Portugal kocht komt mooi van pas nu

Op een heldere dag zie je de Canigou die in de Pyreneën ligt ..70km in vogelvlucht ver weg...net alsof het uit de zee herrijst ..Nu ligt Grau de Àgde in een bocht...Want de berg ligt echt een stukje in het binnenland...maar wel een bijzonder gezicht

Niet ver van de camping je komt er langs als je naar de Lidl fietst kom je en oud kerkje tegen een groot Mariabeeld ...Het is een stukje Authentiek

Grau de `Agde ,er was vroeger een klooster en er was een bron

Na een week van wisselend weer ,de ene dag veel zon andere dag niet gezien redelijk veel wind ,toch nog `keer van het zwembad gebruik gemaakt vertrekken we.

Deze camping ;la Pepiniere is bij de Acsi voor 13 € en 7 =6 ,staat niet in het boekje wel bij de ingang.

Prettig gestaan en lekker stil en rustig

we gaan richting Spanje ..het is mooi weer ,zonnetje schijnt en wilden naar een campinkje voor de grens in de Pyreneeën ...Begint het daar toch te gieten...en verder is het over al droog we zakken een stukje af en gaan bij de Olijfolieboer staan daar is het droog en kunnen we buiten zitten en genieten van het mooie uitzicht de Canigou die boven het dorp Trouillas uittornt

WE vertrekken de volgende morgen ,nog wat laatste Franse boodschappen en naar de baai van Rosas naar camping La Gaviotta

Mooie vrij kleine camping gelijk aan het mooie zandstrand..Het is redelijk bezet veel Duitsers die paasvakantie hebben en die komen voor te surfen.

s middags gaat dat goed altijd komt de wind

Nu aan de andere kant van de Canigou..schitterend die koolzaadvelden en dan de besneeuwde toppen van het Canigou-gebergte erachter

Mooi weer gehad ,en na 2 nachten gaan we verder.we nemen de tolweg om Barcelona .En rijden tot Peniscola

Druk op de camperplaatsen we gaan op het camping gedeelte staan van Vizmar...goed voor 1 overnachting...we vonden het helemaal niks`s nachts nog vreselijk gaan regenen en dan ziet het er helemaal troosteloos uit

Na 1 nacht gaan we door naar Oropesa del Mar..naar camping  Torre la Sal 2

We willen hier even gaan staan om het weer af te wachten in Portugal..daar is het zo slecht weer en voorlopig blijft  het er nog regenen en is het er koud..

We gaan het een weekje afwachten

Lekker Aquajoggen wat fietsen ,maar de wok chinees in Castillon

Dit keer maar een foto collage gemaakt van het eten van de wok

ik eet er vnl vis en sepia garnalen en kikkerbillen...Als je hier heb gegeten voor 10.50€ ..ga je noot meer naar de wok in Nederland de keus is zo groot

ook nog eens naar het parkje bij Marina D`Or gelopen en hoe leuk allemaal kuikentjes dit keer..Eenden nog op de nesten...

En dan ben je aan het nordicen (nordic  walk) en voor ik het in de gaten had boem ....daar lag ik met gestrekte arm, stokken die vast zitten aan je handen.

Ik had gelijk veel pijn in mijn schouder,en er waren gelukkig 2 dames in de buurt  die me overeind hielpen ,want dat lukte niet alleen

Dan ben je blij dat je bij de camper ben en begin je te koelen met diepvriespakkingen

Ik heb altijd 2 diepvriespakkingen in mijn diepvries en vaak  nodig gehad . Tip voor iedereen

Paar dagen aangekeken ,maar ik verging van de pijn ,sliep niet aankleden was een ramp.

Kun je in Spanje wel naar de dokter gaan , en ziekenhuis,maar ze spreken geen woord over de grens in Spanje ,wel in Benidorm ,daarbuiten houd het op.

En daarbij je zit dan wel met de kans op een MRSA bacterie ,

en als er dan wat is word je niet zomaar geholpen in een Nederlands ziekenhuis ,

Dus naar huis, met een mitella zitten was goed te doen .

En mijn man moest verder ook werkelijk alles doen ,je leert wel met links om te gaan .En hij kookte voortreffelijk.

Fotograferen lukte ook niet natuurlijk wat foto`s gemaakt met gsm en  bewerkt met een app

Door de Pyreneën  en Andorra jeetje het is 21 april wat veel sneeuw ligt er nog, verder op camperplekken gestaan en Saulieu naar de camping , ook om te douchen ,want met zo`n pijn heb je een ruime douche nodig

De koolzaadvelden zijn geel onderweg.

Onderweg gelijk afspraak gemaakt voor huisarts

Ik kon bij thuiskomst gelijk naar de huisarts doorgestuurd voor foto`s en scan

En er bleek een breuk te zijn

arm was ondertussen dik en blauw

Een mooie breuk gelukkig ,operen hoefde niet ,arm rust en wat spieroefeningen

En fijn in mijn bed waar het hoofdeind van omhoog kan en veel kussens

Na 5 weken opnieuw foto`s maken mocht al wat meer bewegen

Breuk was mooi geheeld en we konden weer op pad, met de belofte veel oefenen (ik werd in eerste instantie doorgestuurd voor fysiotherapie)

Maar laat mij maar oefenen in een zwembad.