Het is 18 juni en eigenlijk wilden we een rondje Nederland doen vanaf 10 juni, maar het was slecht weer en het bleef slecht weer.Al die tijd thuis blijven zitten wilden we ook niet,  we zijn  mooi weer kampeerders.

Al lang geen lavendel en zonnebloemvelden gezien, omdat we dan  altijd thuis zijn,  daar hadden we wel eens zin in ,we gaan richting Drome daar zijn de eerste lavendelvelden al te bewonderen vanaf half juni.

Bar slecht weer toen we  vertrokken op zaterdag , we pakken de eerste overnachting bij  Lac Madine ,ligt tussen Metz en Nancy, er is een officiele plek met water en electra, daar sta je op gras, maar we wilden verhard staan dus bij de grote parkeerplaats kosten zijn 5€ voor 1 nacht met mooi uitzicht op het meer, plensbuien nog gehad

Geen mooi weer op zondag zwaar bewolkt nog steeds af en toe een bui,we rijden door, het geboortedorp van Jeanne d`Arc in Domremy le Purcel binnendoor.

DE Maas staat hoog

Met dit weer heeft vroeg stoppen geen zin en rijden door naar de camperplaats van St.Gengoux le National. "Ons "mooie plekje kwam vrij en zowaar het werd nog lekker weer,stoelen konden naar buiten mooi wandelfietspad loopt erlangs  (Voie vert)

Bourgondië is ook erg mooi veel kastelen en natuur is er schitterend ,

`s morgens ff lekker genordict ,altijd mijn fototoestel mee, en eindelijk ik zag weer vlinders aan de kant van de weg.

Weerbericht gekeken ,word je niet vrolijk van dus we gaan weer verder.

Door de tunnel van Lyon ,niet echt een succes druk en lange file, maar het is gelukt en de eerste parkeerplaats na de stad gaan we lunchen ,veel Nederlanders onderweg ook de jonge gezinnen het is nog voorseizoen en betaalbaar...eigenlijk wel gezellig ,we gaan weer allemaal verder wij richting Crest een stukje door en dan kom je bij Saillans mooie camperplek gelijk aan de Drome ,en niet ver van het stadje.

In mei stonden we er nog gratis nu betaalden we 3€.. Nu was het er minder druk als eind mei...water staat wel hoger..heel Frankrijk is ook te koud en te nat geweest in het voorjaar

Het is de volgende dag nog wel bewolkt zelfs nog een paar spetters maar het word wel warmer ..zeer warm `s middags en de zon komt door en de lucht word blauw,we zien de eerste lavendelvelden...prachtig,ook waar we gaan overnachten bij "ons" camperplekje aan het voetbalveld bij Montbrison daar stonden we helemaal alleen,en gelukkig stond er een moerbeiboom waar we fijn in  de schaduw konden zitten...vruchtjes waren rijp en die zijn heerlijk

Daarachter staan we dan ,niet ver van lavendelvelden,klaprozen en druivenvelden,als je wandelt de omgeving is schitterend

Het gaat heel warm worden temperaturen gaan naar 30 gr. en hoger we gaan naar de camping want een zwembad is ook wel lekker en veel schaduw

We doen de boodschappen in Valreas en om half 11 staan we op de camping in Grillon en om 11 uur lagen we in het zwembad...Met die hitte zo lekker.We hebben hier 2 nachten gestaan en het  bleef heet.

leg je je tas even neer ...een krekel die lag te zonnen

Floor tussen de Lavendel                in de verte de Mont Ventoux

24 juni staan we vroeg op het word een zeer hete dag en we gaan naar de Cevennen onze zoon is jarig en daar gaan we op bezoek op de camping waar ook onze kleinzoon van 1 jaar is en onze schoondochter ,wat een leuke dagen hebben we gehad op camping Castel Rose. 3 nachten hebben we er gestaan,mooie plaats hadden we aan het water betaalden we graag 0.50€ extra voor heerlijk ook met bomen voor de schaduw. Lekker gezwommen en genoten van kleinzoon in het zwembad en de rivier de Gardon..Mooie camping met schitterend zwembad zeker voor kinderen heel goed verwarmd

Van de Gardon word voor het hoogseizoen een dam in gemaakt waardoor er een meertje ontstaat waar je lekker in kan zwemmen en met een kano het water op kan en uiteraard kan vissen

genieten toch ..(om privacyreden kunnen deze niet uitvergroot worden)

Na 3 dagen gaan we ieder zijn weg ...we gaan niet ver maar een kilometer of 6 andere kant van Anduze,want het is nog steeds erg heet...en laat ik daar in ene keer tussen wat boerderijen een veld vol zonnebloemen zien staan...en maar goed ook daarna zagen we alleen nog maar zonnebloemen in de knop

Na wat foto`s hier van genomen te hebben gaan we naar camping Le Fief

we zoeken ons plekje en gaan de camping verkennen er is een meer net buiten de camping via pad naar de rivier ,maar is niet lekker bij te komen...Het zwembad is mooi ,maar door de keiharde muziek die aanstaat voor ons geen plezier om op het ligbed te gaan liggen ..We hebben in het meer en zwembad gezwommen..dat was lekker ,maar toch niet onze camping

we blijven ook maar 1 nacht

deze fiets kwamen we onderweg tegen wel lekker zo`n dakje om de zon tegen te houden

28 juni gaan we naar Vignan naar camping Val d `Arre..Het is te heet om op camperplaatsen of bij France Passion boeren te staan..We willen graag bomen en water voor af te koelen ook voor Floor...Hier is ook een lekkere rivier en een fijn zwembad . .Ligt aan een mooie Romeinse brug

kraakhelder water

op zo`n 300 meter lopen is een fromagerie ,lekkere geitekaasjes kun je er kopen.Toevallig kwam er net een controle van de fromagerie

we hebben er 2 nachten gestaan en gaan een mooie rit maken door het natuurpark van de Cevennen stukje Caussus de Cevennen,We komen op hoogte in ieder geval even minder heet

Rivier onder de grond komt er uit als waterval...je kunt er naar toe lopen via een wandelpad,maar de klim is voor ons wat teveel, ik vond het al mooi om het zo te zien op het uitkijkpunt Naam van dit mooie stukje natuur;

L`Abime de BramaBiau

De natuur is schitterend en adembenemend, we komen in de Gorges en Canyon van de Jonte, We hebben geluk en zien de gieren prachtig ze zijn hoog in de lucht ,en niet best te fotograferen ,maar het was geweldig om te zien

Na al dit moois gezien te hebben komen we uit bij de Tarn

de druivenvelden op de hellingen                  chateau Peyrelade

Ondertussen is het weer erg warm geworden we gaan naar de camping Peupliers,we konden uitzoeken mooie plek aan de rivier genomen, en nog lekker afgekoeld met Floor in de Tarn en daarna nog naar het zwembad ,hadden we verdiend na deze rit..,.Floor lag uitgeteld daarna

vanaf de camping mooie uitzichten vanaf verschillende punten

Het word weer een hete dag en gaan vroeg op pad ,nog even naar het uitzichtpunt om de brug van Millau te bekijken ,schapen lopen langs de weg

En dan gaan we door naar het Lac de Paraloup , vaak als we deze kant op willen is het  slecht weer ,het is een rare hoek en lang koud .Het meer ligt op meer dan 800 m hoogte.Voor deze tijd van het jaar, het is 1 juli kunnen  we deze hoek is in gaan ...zomer

Ook hier op de camping krijgen we een mooie plek aan het water,we kunnen nog steeds goedkoop terecht met de ACSI kortingskaart of camping Cheques en geen hoogseizoensprijs..Op wat Fransen na die in de verhuurhuisjes zitten is het erg stil op de camping

We blijven hier 3 nachten op camping Les Genets

zwembad                      toilletgebouw                   bij de receptie

Gezellige drukte op het water ,zelfs een rondvaartboot kwam regelmatig langs

omgeving is landelijk

We gaan naar Saint Amans des Cotes, camping Les Tours,we zijn er begonnen met kamperen toen nog met de vouwwagen, en wat was het een mooie camping, mooi open aan het meer met schitterend uitzicht.

Onz kinderen hebben het zwembad geopend..maar we maken er eerst een mooie rit van

We reden via D wegen lekker smal en gelukkig rustig want je moet op sommige stukken geen tegenligger tegen komen zo smal eerst naar het mooie dorp Rodelle waar we lunchten..onder de bomen weer want ook nu is het erg warm

En zo rijden we het mooie stadje Entraygues sur Truyere binnen

En dan komen we op camping Les Tours ..IS dat schrikken!!! Alles verhuur nog maar een stuk of 15 kampeerplekken,alles dichtgegroeid , Lelijke witte plastic verhuurtenten op de mooiste plaatsen...ERRUG!!! Het zwembad is mooi en goed verwarmd,we hebben de eerste plaats bij de ingang zagen we het meer nog wel.

We hebben gezwommen in het zwembad en meer,Maar het was de laatste keer dat we hier waren..Animatie was wel begonnen het is een echte Franse verhuur (camping) geworden met dito animatie  we mochten ervan meegenieten...vlak bij de ingang en de disco

Niks veranderd in 30 jaar de winkel de toilettoren en zwembad met meer...dit is allemaal nog mooi en goed schoongemaakt,alleen de kampeerplaatsen zijn weg

Na 1 nacht gaan we weer weg..we nemen een mooie route wilden naar een camping ,maar vonden we toch niks ,teveel klimmen en er werd gewerkt aan de weg wat veel lawaai maakte,zelfs tussen 12 uur en 2 uur werkten ze door ....we hebben er wel geluncht en wat rondgelopen

waterput St Amans de Cotes                    Chateau  Valon

Lac Laussac

We zijn in de mooie Cantal en gaan naar de municipal van Chaud-Aiges; 13.50€ en staan 1000 meter hoog. Uitzicht is prachtig!!

Het chateau waar de camping zijn naam van heeft is een hotel met een 2 sterrenrestaurant (michelin)....even op de prijslijst gekeken en toen maar zelf gaan koken

We hebben het er nog even over gehad of we naar de Tour zouden rijden,we waren in de buurt,maar volgende morgen was mijn man niet in orde ,en  dat idee is geschrapt en we gingen een stukje lager want er moesten toch  boodschappen gedaan worden ,en via het dal van de Allagnon nog geen 80 km verder naar Lempdes sur d`Allagnon gereden naar de camping

Mooie plaats met grote schaduwboom uitgezocht camping accepteerde nog steeds de ACSI korting ,leuk zwembadje en rivier voor Floor ..voor vissers een zalmrivier,brug over en je staat in het dorp waar 3 bakkers zijn en een kleine supermarkt en slager..Manlief kan weer op orde komen en blijven er 2 nachten..Het lig vlak aan de A 75 camping word veel gebruikt als overnachtingscamping ,je heb geen last van de snelweg

langs  de d`Allagnon kwamen we deze indrukwekkende bouwwerken tegen

Velden vol zonnebloemen die in de knop zaten,veel te laat door het natte koude voorjaar, jammer...ook onderweg reden we tussen de velden wat zou dat mooi zijn geweest als alles vol met die gele bloemen zat

Het is ook hier een landbouw gebied, boeren waren hard bezig met rooien.

Het word nu echt zoeken welke camping nog een goedkoop tarief heeft op de route richting huis.We hebben nog camping Cheques en gaan naar de camping Saulieu bij het gelijknamige stadje in de Cote d`or,camping heeft mooie ruime plaatsen lekker zwembad vanaf de camping loop je langs het vismeer (Floor zwom erin) zo naar het stadje..En een leuk stadje met een wandelroute die je volgt door de tegeltjes met ijsbeer op de grond..En we hadden mazzel er was een gezellige markt op zaterdag.De weg vlak langs de camping maakt doordeweeks (vrachtverkeer) veel lawaai...!

Weekend gelukkig stil...Je leest dan altijd camping is rustig gelegen ,maar als een weg zo`n herrie maakt is het voor ons niet rustig.

WE hadden onderweg wel een leuke plek waar we wat gegeten hadden

we dachten dat we op een stuk land stonden met onbewoonde gebouwen,we stonden leuk..konden we ook wel overnachten...maar een stukje door achter de bomen stond een chateau wat wel bewoond was,dan rijden we maar door

het is heet..koeien gaan pootje baden...gelijk hebben ze

Een bekend Frans beeldhouder Francois Pompon geboren in Saulieu maakte deze ijsbeer..en de bordjes op de grond wijzen je de weg door het dorp

basiliek Saint Andoche van Saulieu  eind elfde eeuw

gezellig op de markt er wonen veel Hollanders in deze streek dat lees je ook bij de snoepjesmaker,en `morgens als het al heel warm is drink je geen koffie maar een ijskoude cablis...met een lekker geitenkaasje die we kochten bij de boer die schuin achter me staat

Er was op het moment dat we  er waren een tentoonstelling van

Sophie Verger mooie beelden door de stad verspreid ,en in het museum de kleinere werken...Heel bijzondere sculpturen van dieren

nog een laatste keer BBQen

We hebben er 2 nachten gestaan en gaan nu een flink stuk naar het noorden en pakken een overnachting op de municipal van Charny sur Meusse ,we hebben hier vaker gestaan en je staat er spotgoedkoop een goede douche aan de Maas ..campertarief zonder stroom 7.50€...met de caravan ben je met stroom iets meer als 10€ kwijt...Het is nog steeds erg warm 32 graden en zoeken weer een boom op waaar we onder kunnen staan..De Maas is nog steeds hoog ,maar alles heeft blank gestaan en het eiland mag je niet op...normaal staan er tenten en caravans...er is ook een vijver om te vissen

leuk toch ...niet groot maar klein zo kun je ook op vakantie

Maandag 11 juli .Het was ook de laatste hete zonnige dag, we wilden nog een overnachting nemen aan de Moezel in Duitsland ,maar het werd steeds grijzer en kouder en zelfs druppels regen...dan maar gelijk door naar huis...En zit je in N-Frankrijk en als je niks meer verwacht.....Zonnebloemen!!!  paar foto`s vanuit de rijdende camper, geen plaats om te stoppen

We hebben er goed aangedaan om naar Frankrijk te gaan toen we eenmaal in het zuiden waren prachtig weer ,soms te heet ,al die dagen zon.Terwijl het in Nederland zo slecht weer was. Weer veel gezien lavendel en zonnebloemen ....paar leuke dagen met familie doorgebracht.Het was een prachtige tocht en nu met het echte hoogseizoen thuis, en hopen we ook op nog mooie zomerse dagen